Hastane Ziyaretçinin ve Refakatçının Uyması Gereken Kurallar
27 Ocak 2022

Refakat Hizmet Kuralları


1.
Hekimin lüzumlu gördüğü hastalar için refakatçi kalınmasına izin verilir ve refakatçi kartı düzenlenir. Her hastanın yanında en fazla 1 refakatçi bulunur.
2.refakatçi kararı hekim tarafından verilir.

2.Yoğun Bakım Ünitesinde refakatçi uygulaması yoktur.

3.Hastanemiz şartları elverdiği ölçüde refakatçilerin kalması için uygun koşullar (refakatçi koltuğu, kişisel hijyen alanları, oturma odası vb.) sağlanmıştır.
Hasta odalarında refakatçilerin dinlenebilmeleri için pozisyon verilebilen koltuk/kanepe/yatak bulunmaktadır.

4.Refakatçinin erkek veya bayan olmasına hastanın ve servisin durumuna göre karar verilir.

5.Refakatçilerin hastanemize giriş ve çıkışları güvenlik görevlileri tarafından kontrol altına alınmaktadır.

6.Kliniklere yatışı gerçekleşen hasta yakınlarına birim çalışanı tarafından uyulması gereken kurallar hakkında eğitim verilir. Verilen eğitimler Hasta Ve
Hasta Yakını Eğitim Formu
ile kayıt altına alınır. Kuralların ihlali halinde, ilgili kişinin refakati iptal edilir.

7.Refakatçinin hastane demirbaşlarına zarar vermesi durumunda zarar,  refakatçiden tazmin edilir.


REFAKATÇİ BİLGİLENDİRİLMESİ

Hastanın ve/veya refakatçinin hastanemize adaptasyonu için gerekli bilgilendirmeler yatış yapılırken ilgili çalışan tarafından yapılarak;

Kahvaltı ve yemek saatleri,

Hasta ve yakınının uyması gereken kuralları,

Ziyaret saatleri ve kuralları,

Telefon kullanımı,

Tuvalet-banyo kullanımı,

Hemşire çağrı sistemi kullanımı,

Hekimin günlük vizitleri konularında bilgilendirilmelidir.


REFAKATÇİ KURALLARI

Refakatçi, refakatçi kartını hastanede kaldığı sürece taşımak zorundadır.

Refakatçinin hastanede tüm kurallarına uyması beklenmektedir.

Refakatçinin kendine ait getirmiş oldukları eşyaları klinikte gösterilen dolaplara yerleştirmesi gerekmektedir.

Hastanemizde sabah kahvaltısı 06.00-07.00  Öğle Yemeği 11.00-12.00 Akşam Yemeği 17.00-18.00 saatleri arasında odanızda verilmektedir.

Refakatçi kendileri için ayrılmış bulunan refakatçi koltuğunu kullanmalıdır. Refakatçi koltuğunun bulunmaması veya 2 yataklı odalarda bir adet
refakatçi koltuğunun bulunması durumunda gerekli düzenlemeler servis sorumlu hemşiresi tarafından yapılmaktadır.

Refakatçinin hastasının bakımına sadece doktorun ve sağlık çalışanının izin verdiği ölçüde yardım etmesi beklenmektedir.

Refakatçinin, hastanın güvenliği açısından doktor ve sağlık çalışanının bilgisi dışında her hangi bir uygulamada bulunmamalı yiyecek, içecek vermemelidir.

Sağlık çalışanları tarafından verilen hasta bakım eğitimi kurallarına uyulmalıdır.(El hijyeni, düşme riski eğitimi vb.)

Refakatçi kendi hastasının bulunduğu oda dışındaki odalara girmemesi gerekmektedir.

Refakatçi hastasının yanından ayrılacağı durumda ve refakatçi değişimlerinde birim sağlık çalışanına haber vermelidir.

Refakatçi güvenlik açısından hasta ve kendi yanında fazla para veya değerli eşya bulundurmamalıdır.

Refakatçinin, hastasına huzurlu bir ortam sağlayabilmek için, hasta odası ve servis koridorlarında yüksek sesle konuşmaması, gürültü
yapmaması gerekmektedir. Ayrıca hastanın kaldığı odada bulunan televizyonların başkalarını rahatsız etmeyecek şekilde kullanılması,
doktor vizite saatlerinde ve saat 22.00 den sonra kapatılması gerekmektedir.

Refakatçi ilgili hekim ya da ilgili sağlık çalışanı istemi dışında, hastalarını hastane dışına çıkarmamalı veya yatağını değiştirmemelidir.

Refakatçi hastanemiz içinde tütün ve alkol kullanmamalıdır.

Refakatçi hasta odası, banyo ve tuvaletleri mümkün olduğunca temiz kullanmaya dikkat etmelidir.

Hastane içindeki uyarı ve ikaz levhalarına uyulmalı, teknik bir problemle karşılaşıldığında servis sorumlu hemşiresine haber verilmelidir.

Refakatçinin acil bir durum olmaması halinde, doktor vizit saatinde hastanın durumunu takip ve bilgi alma açısından sağlık çalışanına
bilgisi dışında hasta odasından ayrılmamalıdır.

Hastane vezneleri dışında hiçbir birim ya da personele ödeme yapmamalıdır.

Servis çalışanları dışında yabancı kişilerden yardım kabul edilmemelidir.

Hasta ve hasta yakınlarına daha iyi hizmet verilebilmesi için hastanemiz ile ilgili görüş ve öneriler “Dilek ve Öneri” kutularına bırakılmalıdır.